Some thoughts

Bronzul doare..

Am fost pentru prima dată la solar acum vreo 5 ani, și nu pentru că eram convinsă că e o idee bună, ci pentru că îmi doream cu disperare să fiu bronzată. Am renunțat la idee când, după câteva ședințe în care stăteam în acel aparat, îmi făceam scenarii în cap gândindu-mă cât de nociv este dacă ajungi să faci asta constant. Un alt motiv a fost că nu am observat absolut nimic schimbat la nuanța pielii mele. Și nici nu o să mai merg vreodată la solar pentru a ma expune unor posibile boli sau probleme medicale doar pentru că este la modă! 



Mereu mi s-a spus cu o așa mare mirare, de parcă aș fi singurul specimen de pe planetă, cât sunt de albă! Albă ca laptele, ca brânza, ca varul … și alte asemănări! Asta a intensificat mereu dorința mea de a mă bronza cât mai mult, mai ales în momentele în care mă comparam cu fetele brunete care au culoarea pielii iarna, cum o am eu la sfarșitul verii..

Îmi place foarte mult să fiu bronzată! Îmi place cum arată hainele, machiajul pe pielea bronzată. Însă, în încercarea de a ajunge cât mai repede în acel punct, facem greșeli. Am mulți pistrui dobândiți de-a lungul timpului care dovedesc asta.

Mi-am propus ca anul acesta să mă protejez mai bine de soare și de posibilele efecte negative pe care le pot avea “atingerile” lui asupra mea. Am încercat să alternez statul la soare cu statul la umbră și să nu petrec o zi întreagă la piscină. Dar nu am folosit niciun fel de protecție, ba chiar un ulei care accelerează bronzul.

Cum aș fi putut să folosesc o cremă cu protecție solară SPF 50 când suntem în luna iulie iar eu nu sunt bronzată?! Cum să ies din casă în fustă sau rochie cu picioarele mele albe ?! 

Acum stau în pat, nu mă mișc, nu mă ating.. și mă doare carnea. Iar momentan bronzul meu este roșu. În toată “experiența mea cu soarele” nu am trecut prin așa ceva. În alți ani am stat mult mai mult timp în soare, tot fără protecție și nu m-au durut pielea și oasele din cauza.. bronzului. Atmosfera se schimbă, radiațiile se schimbă și noi ar trebui să o facem.

Îmi place să fiu bronzată, dar în momentul în care acel bronz doare, nimic nu mai este plăcut!



Leave a Reply

