Some thoughts

Bacalaureat sau sesiune ?

Pentru că este luni și deja am intrat în perioada de tensiune pentru noi, elevii și studenții conștiinciosi, m-am gândit să abordez un subiect pe măsură. 

Este mai ușor bacalaureatul decât o sesiune de examene la facultate ? 

Părerea mea? Clar NU! 

Când am terminat liceul , fiecare dintre noi (sau cel puțin cei care au ajuns în acel punct) ne-am ales un drum, mai real sau mai uman, pe care să călătorim în următorii ani împreună cu bagajele noastre. Iar după câteva luni în care am înțeles mai mult sau mai puțin ceea ce se întâmplă, am regretat sau am fost mulțumiți de alegerea luată, ne-am lovit și noi de mult-prea-menționata, mult-prea-plânsa, mult-prea-nesuferita 🙌🏻 SESIUNE 🙌🏻. Câteva cărți sau documente power point de învățat în puține zile, o oră jumătate de gânduri nedumerite (“of! și știam asta”), iar apoi o notă satisfăcătoare, de trecere și.. gata chinul! 

Dar cu bac-ul este cu totul altă poveste. Probabil valul de informații pe care trebuia să îl învățăm era mult mai mic decât cel de la un singur examen pentru facultate.. Dar să fim serioși.. Acordăm așa de multă importanță fiecărui cuvânt și fiecărei fraze din cartea pe care trebuie să o învățăm? Răspundeți voi …. 😊

Bacalaureatul înseamnă acel așa numit “examen al vieții” pentru care ne pregătim un an de zile; nu o săptămână, nu o zi sau o noapte! Ne gândim la el de când terminăm clasa a XI-a, ba chiar îl visăm și noaptea. Ne chinuie, ne stresează și stă în calea noastra de a ne bucura de vară, soare și vacanță 😂. 

Dar pe lângă toate acestea, bacalaureatul înseamnă o emoție profundă, explozibilă care te copleșește efectiv. Vrei să transferi în cuvinte pe hârtie tot ce știi mai bine bine și tot ce ai învățat până atunci.  Și îți faci rugăciunea înainte și încerci să îți limpezești mintea de tot ce nu își are locul acolo. 

Aștepți rezultatul mai rău decât  aștepți mâncarea la restaurant atunci când ești lihnit. 

El vine la pachet și cu lacrimi uneori… De fericire sau tristețe. 


Așa că, indiferent de facultate și pretențiile ei, examenul cel mai greu l-am dat deja! 

Spor în toate! 

Leave a Reply

